Gry harcerskie

Spis gier:

Zwierzyna
Chusty
Banderki
CS Banderki
Berety
Atomki
U-Booty
Ninja
Bawarski Traktor
Kręciołek

Zwierzyna

Gra ta polega na tym, że są dwie drużyny:

  1. myśliwi – polują na zwierzynę,
  2. zwierzyna – chowa się i ucieka przed myśliwymi.

Myśliwi, aby wygrać, muszą upolować wszystkie zwierzęta. Każdy z myśliwych powinien mieć czapkę.

Zwierzyna:

  1. dzik – musi mieć na głowie czapkę. Myśliwy może go upolować, zdejmując mu czapkę. Dzik może myśliwego odpychać, trzymać za ręce lub uciekać.
  2. żubr – musi mieć z tyłu za paskiem kawałek materiału. Myśliwy upoluje go, gdy wyciągnie mu materiał zza paska. Żubr może myśliwego odpychać, trzymać za ręce lub uciekać.
  3. jeleń – można go upolować tylko przez dotyk (wystarczy go dotknąć).
  4. łoś – musi mieć czapkę. Myśliwy może go upolować, zdejmując mu czapkę. UWAGA: łoś może zabić myśliwego, zdejmując myśliwemu czapkę!

Myśliwi powinni wyruszyć kilka minut po zwierzynie. Myśliwy, gdy zobaczy zwierzynę, pyta się jakim dana osoba jest zwierzęciem. Gracz będący zwierzyną musi odpowiedzieć zgodnie z prawdą. Upolowane zwierzę wraca do miejsca ustalonego wcześniej. Gra się na określonym obszarze. Koniec następuje po upływie określonego czasu. Jeśli jakieś zwierzę przeżyło, to wtedy wygrywają zwierzęta, w przeciwnym wypadku zwycięstwo odnoszą myśliwi. W drużynie zwierząt powinno być:
1 łoś, 1 jeleń, 1 lub więcej dzików, 1 lub więcej żubrów.

Chusty

Ta gra polega na tym, że każdy gracz ma z tyłu za paskiem włożony kawałek materiału (np. chusta), który można wyciągnąć. Eliminujesz innych graczy poprzez wyciągnięcie im chusty. Opcje rozgrywki:

  1. gra drużynowa – gracze dzielą się na dwie drużyny. Wygrywa drużyna, która wyeliminuje drugą drużynę,
  2. każdy na każdego “Igrzyska śmierci” – gracze stają w wielkim kole, następnie odliczają ( 10,9,…,0), a potem eliminują innych. Wygrywa gracz, który został jako ostatni.

Banderki

Ta gra polega na tym, że są dwie drużyny. Każda drużyna ma bazę zrobioną ze sznurka w kształcie koła o średnicy 1,5 – 2 m. W bazie jest wbity długi (ok. 1,5 m), średniej grubości, patyk (banderka). Każdy gracz musi mieć z tyłu za paskiem włożony kawałek materiału, który da się wyciągnąć.

Drużyna, aby wygrać, musi przynieść banderkę z bazy przeciwników do swojej bazy, nie tracąc równocześnie swojej banderki.

Gracze mogą eliminować innych poprzez wyciągnięcie materiału osobie, którą chcą wyeliminować (nie radzę eliminować swojej drużyny 😉 ). Nie można wchodzić do swojej bazy (chyba że przynosisz banderkę). W bazie przeciwnika jest się nietykalnym. Gracz niosący banderkę jest eliminowany poprzez dotknięcie.

Są dwie opcje rozgrywki:

  1. krótka – wyeliminowani gracze nie wracają do gry,
  2. długa – wyeliminowany gracz spełnia zadanie (np. 10 pompek) i normalnie wraca do gry.

CS Banderki

W tą grę gra się podobnie do gry Banderki. Główna zmiana: jedna z drużyn (antyterroryści) ma dwie bazy (oddalone od siebie), a druga drużyna (terroryści) ma “bombę” (patyk). Bombę można przekazać innemu terroryście, ale nie można jej zostawić. Terroryści, aby wygrać, muszą umieścić “bombę” (wbić patyk) w jednej z baz, a potem nie dopuścić do jej dezaktywacji. Antyterroryści, aby wygrać, muszą wyeliminować całą drużynę terrorystów lub (po wbiciu “bomby” do bazy) dezaktywować “bombę”. “Bomba” wybucha po 30 sekundach (gdy ten czas minie terroryści wygrywają). Bombę dezaktywuje się poprzez trzymanie jej przez 7 sekund. “Bomby” nie wolno wyciągnąć. Gdy antyterrorysta dezaktywuje “bombę” jest eliminowany na dotyk. Terroryści zaczynają grę kilkadziesiąt metrów od baz. Antyterroryści zaczynają grę ok. 10 metrów od baz. Gra się na czas (koniec czasu = wygrana antyterrorystów) lub do wybuchu (lub dezaktywowania) “bomby”.

Berety

Ta gra polega na tym, że każdy gracz ma na głowie czapkę. Innych graczy eliminuje się poprzez zdjęcie czapki.

Opcje rozgrywki:

  1. gra drużynowa – gracze dzielą się na dwie drużyny. Wygrywa drużyna, która wyeliminuje drugą drużynę,
  2. “Igrzyska śmierci” każdy na każdego – gracze stają w wielkim kole, następnie odliczają ( 10,9,…,0), a potem eliminują innych. Wygrywa gracz, który został jako ostatni.

Atomki

Ta gra polega na tym, że wszyscy gracze (oprócz prowadzącego) biegają blisko siebie i odbijają się od innych graczy (tak, by nie zrobić sobie i innym krzywdy). Prowadzący co chwile daje sygnał (np. gwizdkiem) i mówi głośno jakąkolwiek liczbę (od jeden do liczby graczy). Pozostali gracze muszą jak najszybciej połączyć się z innymi osobami, by utworzyć ściśnięte grupki z liczbą graczy równą liczbie podanej przez prowadzącego. Ci, którzy po chwili, nie są połączeni oraz grupki z za małą liczbą graczy odpadają. Gdy w jednej grupie jest za dużo graczy, to odpada osoba najmniej złączona z grupą. Wygrywają ostatnie dwie osoby.

U-Booty

Ta gra polega na tym, że gracze dzielą się na czteroosobowe lub pięcioosobowe zespoły, które będą do siebie strzelać za pomocą “torped”. Cały zespół, oprócz kapitana (w każdym zespole musi być jeden kapitan) zawiązuje sobie oczy (np. szalikami) i ustawiają się w “pociąg” (łapią osobę przed sobą za ramiona), a kapitan łapie się ostatniej osoby ze swojego zespołu. Na sygnał startu zespoły (czyli U-Booty) zaczynają iść do przodu. Kapitan ma dostępne trzy komendy, które może używać w czasie gry:

  1. skręt w lewo – tą komendę nadaje się poprzez klepnięcie w lewe ramię. Klepnięty gracz klepie następnego i tak dalej. Gracz na początku U-Boota skręca w lewo,
  2. skręt w prawo – tą komendę nadaje się poprzez klepnięcie w prawe ramię. Klepnięty gracz klepie następnego i tak dalej. Gracz na początku U-Boota skręca w prawo,
  3. strzał – tą komendę nadaje się poprzez klepnięcie w głowę. Klepnięty gracz klepie następnego i tak dalej. Gracz na początku U-Boota pochyla głowę do przodu, zakrywa ją rękami i odłącza się od swojego U-Boota biegnąc przed siebie.

U-Boot odpada gdy:

  1. kapitan wystrzeli ostatnią “torpedę”,
  2. “torpeda” trafi U-Boota w gracza przed kapitanem.

Gdy “torpeda” trafi w U-Boota wszyscy gracze których trafiła (dotknęła) biegną w losowym kierunku po czym odpadają. Wystrzelona “torpeda” biegnie aż trafi albo zostanie poinformowana, że może już się zatrzymać, potem odpada. Jedna lub dwie osoby powinny pilnować, aby “torpedy” nie wpadły na drzewo albo coś innego. Gracze, którzy odpadli pomagają tym od pilnowania “torped”. Wygrywa U-Boot, który przeżyje.

Ninja

Ta gra polega na tym, że trzeba wyeliminować swoich przeciwników poprzez dotknięcie ich w dłoń (od palców do nadgarstka). Zaczyna się od tego, że stajemy blisko siebie i na trzy cztery odskakujemy do tyłu, a następnie zastygamy w bezruchu. Zaczyna pierwszy gracz, wykonuje jeden ruch (np. ruch ręką, nogą, skok, ruch rękami, krok, ruch ręką i nogą, półobrót, obrót, …) i znowu zastyga w bezruchu. Jeśli kogoś skuł, to ta osoba odpada. Następnie kolejny gracz wykonuje swój ruch, itd. Gracz może zrobić unik ( np. cofnąć rękę, …) lecz musi go zrobić jednocześnie z atakiem. Kolejność ustala się według wskazówek zegara w początkowym ustawieniu i później się nie zmienia. Wygrywa gracz, który przeżyje jako ostatni.

Bawarski Traktor

Ta gra polega na tym, że są dwie drużyny oddalone od siebie o ok. 10m, a między nimi stoi dwóch “łapaczy”. Jedna drużyna krzyczy “BAWARSKI”, a druga odpowiada “TRAKTOR” po czym oby dwie drużyny biegną przed siebie (na miejsce tej drugiej drużyny). Zadanie “łapaczy” polega na tym, że muszą kuć graczy z obu drużyn. Skuty gracz staje się “łapaczem”. Kuje się poprzez podniesienie osoby, którą się chce skuć, tak, aby nie dotykała ziemi. “Łapacze” nie mogą zbliżać się do miejsc startu drużyn. Jeśli wszyscy już przebiegną na drugą stronę, a jedna lub dwie osoby nie, to wtedy odlicza się od dziesięciu, kiedy czas się skończy to każdy gracz, który nie przebiegł automatycznie zostaje skuty. Następnie, gdy obydwie drużyny ustawią się na miejscach gdzie dobiegły, to znowu jedna drużyna krzyczy “BAWARSKI” druga odpowiada “TRAKTOR” i znowu biegną, itd. “Łapacze” wygrają, gdy skują wszystkich gracz, ale jeśli zostanie np. dwóch ostatnich to muszą ich skuć w ten sposób, by nikt nie przebiegł. Jeśli jakaś drużyna straci wszystkich graczy to wygrywa drużyna przeciwna, a “łapacze” i pokonana drużyna przegrywają. Należy ograniczyć szerokość pola do grania. Jeśli jakiś gracz wypadnie automatycznie zostaje skuty.

Kręciołek

Ta gra polega na tym, że gracze dzielą się na kilka czteroosobowych lub pięcioosobowych zespołów. Każdy zespół staje koło siebie w kolumnach. Jedna osoba idzie 10 – 15 metrów dalej i staje w miejscu. Na start pierwszy gracz z każdego zespołu pochyla się, zakrywa rękami głowę i obraca się w jedną stronę jak najszybciej dziesięć razy po czym biegnie najszybciej jak potrafi do osoby, która stoi 10 – 15 metrów dalej, obiega ją i wraca do swojego zespołu. Gdy dobiegnie następna powtarza to samo, itd. Wygrywa zespół, który skończy jako pierwszy.

 

Oczywiście każdą grę możecie modyfikować i dodawać własne zasady.
Miłego grania!
Do spisu gier